Ondersteuning

Hulp bij problemen en storingen

Wij hopen dat u thuis met veel plezier van uw televisie en audio gebruik maakt

Toch kan het voor komen dat u wel eens tegen een probleem of storing aan loopt. Wij willen u graag ondersteunen in het vinden een oplossing voor deze problemen.

Vaak kunt u zelf vrij eenvoudig het probleem op lossen, hieronder geven wij een opsomming van een aantal problemen of storingen die u kunt ondervinden en een oplossing daarvoor. Komt u er zelf toch niet uit of wilt u liever dat onze technische dienst langs komt dan kan dat uiteraard, neem dan contact met ons op via het contactformulier, info@morelisse.nl of via 033 4616052. Aan de ondersteuning door onze technische dienst zijn wel kosten verbonden.

Zelf oplossen

Mocht u zelf aan de slag gaan bedenk dan wel dat een televisietoestel een grote hoeveelheid aan data moet verwerken dus enig geduld is soms wel aan de orde

Bij een aankoop in onze webshop heeft u recht op 30 dagen zichttermijn

Hoe werkt dit recht op zichttermijn*? 
Bij koop op afstand heeft u als consument het recht op een zichttermijn van 14 dagen, na ontvangst van de bestelling. Morelisse Beeld en Geluid hanteert een zichtermijn van 30 dagen. U kunt een product zonder opgaaf van reden aan ons terugsturen, de kosten van deze verzending zijn voor uw rekening. U retourneert uw bestelling met alle geleverde toebehoren en -indien redelijkerwijs mogelijk- in originele staat en verpakking. Wij adviseren daarom altijd de verzenddoos en originele pakking zorgvuldig open te maken, zodat u deze eventueel weer kunt gebruiken om de bestelling terug te sturen.
 
Wat houdt de zichttermijn precies in? 
Tijdens deze 30 dagen mag u het product bekijken en eventueel proberen zoals u dat ook in onze winkel zou kunnen doen. Een speaker mag bijvoorbeeld bekeken en beluisterd worden maar niet mee de tuin in genomen. 

Hoe kan ik gebruik maken van de zichttermijn? 
Heb u spijt van je aankoop of wilt een product om een andere reden binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling terugsturen? Neem dan contact met ons op voor de instructies  voor het retourzenden van het product. 
 
Als u gebruik maakt van het retourrecht, dan ontvangt u alle betalingen die u op dat moment hebt gedaan, nadat wij het geretourneerde product in goede staat hebben ontvangen. Binnen 14 dagen betalen wij het bedrag terug op dezelfde manier als de wijze waarop de oorspronkelijke transactie is verricht. 
*De zichttermijn is alleen van toepassing op consumentenbestellingen

Mijn televisie doet helemaal niets meer of reageert niet meer op de afstandsbediening.

Kijk eerst even of de stekker van het toestel wel in de stroom zit of controleer de batterijen in de afstandsbediening, u wilt niet weten hoe vaak dit de oplossing al is. Kijk bij de batterijen goed op de + en –

 

Is dit allemaal in orde en blijft u problemen houden zet dan het toestel uit met de hoofdschakelaar (op het toestel) en weer aan of trek de stekker uit de stroom en steek deze 10 tellen later er weer in. Dit is net als bij een computer een reset.

 

Is de afstandsbediening vast gelopen, haal de batterijen er uit, wacht 5 minuten en plaats de batterijen weer terug. Kijk bij het terugplaatsen van de batterijen goed op de + en –

Ik ben al mijn zenders kwijt of ik krijg de melding geen signaal!

Controleer eerst de kabels en de overige toestellen in huis. Hebben meerdere televisies in huis hetzelfde probleem dan is het waarschijnlijk dat er een storing is bij uw provider.

Uw televisie geeft een signaal door, dat signaal wordt meestal door uw provider (bijvoorbeeld Ziggo, KPN, Tele2, Caiway, of Telfort) naar uw toestel gestuurd. Wanneer u uw zenders kwijt bent of u krijgt de melding geen signaal informeer dan eerst bij uw provider of er een storing is, het beste gaat dit via de website van de provider of www.storingen.nl

 

Providers voeren vaak wijzigingen door in het zenderpakket, toestellen voeren deze wijzigingen meestal automatisch door, soms is het nodig het toestel een handje te helpen door de eerste ingebruikname te herhalen, dit is met name bij de wat oudere toestellen.

 

Onderaan deze pagina vindt u een aantal instructies om zenders opnieuw in te stellen of storingen zelf te kunnen verhelpen.

Mijn Apple TV geeft geen beeld of geluid meer – Netflix!

Heeft u geen beeld of geluid wanneer u via uw Apple TV Netflix wilt gebruiken druk op de afstandsbediening van uw televisie op menu, kies algemeen en druk herstart

Soms is uw apparatuur gewoonweg verouderd en kan door de levensduur niet meer goed functioneren in combinatie met de hedendaagse techniek. Het aanschaffen van een nieuw product dat deze technieken wel kan ondersteunen is dan de enige oplossing voor de problemen en storingen. Wij hopen dat u dan ook de weg weet te vinden naar onze winkel op de Weverssingel 24 in Amersfoort

KPN

Als abonnee van KPN maakt u gebruik van een Motorola box, vaak is deze vast gelopen en moet gereset worden door de stekker van deze box uit de stroom te halen en weer terug te stoppen.

Ziggo in combinatie met Loewe LCD (menukleur blauw) - instructie

Haal de CI module er niet uit (dit in tegenstelling tot wat op de Ziggo website geadviseerd wordt)!

Door de ‘Eerste ingebruikneming’ te herhalen kunt u de zenders opnieuw instellen. Er zijn bij LOEWE televisies twee verschillende versies, de LCD versie is te herkennen aan het blauwe display, de modernere LED versie heeft een zwart display.

Onderstaande instructie geldt voor de toestellen met BLAUWE display, daarnaast is er een instructiefilmpje te vinden op youtube (http://youtu.be/b5POAkmoMQ4)
*De meeste regels zoals hieronder aangegeven staan al op de juiste waarde, u hoeft dit alleen te controleren en te bevestigen met OK

-Televisiescherm aanzetten

-Druk op info (of op media, afhankelijk van uw afstandsbediening), er verschijnt een blauw/wit display. Kies ‘trefwoorden register’, kies vervolgens ‘eerste ingebruikname herhalen’,

-Taal NL druk OK,

-Lokatie NL Nederland druk OK,

-Antennekabels aansluiten
Er moet een vinkje staan achter Antenne/kabel (analoog) en DVB-C
druk op OK,

-Logical channelnumber overnemen? Ja, druk OK,

-Netwerkselectie: indien mogelijk kiest u ZIGGO . Als dat niet mogelijk is kiest u ‘ander netwerk’, druk OK,

-Gecodeerde zenders op ‘ja’

-Startfrequentie 474.00 en netwerk ID op 05555 wanneer de Ziggo kaart in de tv zit, 04444 wanneer er geen kaart in uw tv zit,
dan weer druk OK, 
Bij een aantal toestellen die dateren van voor 2011 kan het zijn dat u hier een andere frequentie in moet voeren, namelijk 43195. Dit merkt u wanneer de tv met de frequentie 05555 niet alle zenders vindt.

-Favoriete Signaalbron druk OK, 

De tv laat nu zien wat hij gaat doen, nog een keer druk OK en hij gaat starten. De tv gaat nu eerst alle zenders wissen en daarna alles weer zoeken, als dit klaar is (kan tot 20 minuten duren) nog 2 keer op OK drukken en dan zijn de radiozenders ook weer geupdated. Sluit af door een aantal malen (wordt aangegeven in het scherm) op OK te drukken totdat u weer terug bent op TV beeld. Mocht u de vraag ‘ Nieuwe apparatuur aansluiten?’ tegenkomen dan kiest u voor NEE.

Zodra u het woord END rechtsonder in het beeld ziet, drukt u op END

Ziggo in combinatie met Loewe LED (Menukleur zwart) - instructie

Haal de CI module er niet uit (dit in tegenstelling tot wat op de Ziggo website geadviseerd wordt)!


Door de ‘Eerste ingebruikneming’ te herhalen kunt u de zenders opnieuw instellen. Er zijn bij LOEWE televisies twee verschillende versies, de LCD versie is te herkennen aan het blauwe display, de modernere LED versie heeft een zwart display.

Onderstaande instructie geldt voor de toestellen met ZWARTE display, daarnaast is er een instructiefilmpje te vinden op youtube (http://youtu.be/KChcwLmyWRA).
*De meeste regels zoals hieronder aangegeven staan al op de juiste waarde, u hoeft dit alleen te controleren en te bevestigen met OK 

-Televisiescherm aanzetten, 

-Druk op knop ‘media’ of ‘assist’ (zit onder de 0 toets, afhankelijk van de versie afstandsbediening). Er verschijnt een zwart/wit display.

-Kies trefwoordenregister, druk OK,

-Kies ‘Eerste ingebruikname herhalen’, druk OK,

-Taal NL, druk OK, 

-Energie efficientie, stel in op Premium modus en druk op OK 

-Lokatie NL Nederland druk OK, 
Antennekabels aansluiten Er moet een vinkje staan achter Antenne/kabel (analoog) en DVB-C druk op OK, 

-Gewenste ondertitelingtaal NL, druk OK, 

-Eerste ingebruikneming: Ziggo, 

-Logical Channel Numbering op ja, druk OK, 
Vul in bij startfrequentie: 474.00 en stap een balk naar beneden, 
Vul in bij netwerk ID: 5555, druk OK, 

-Favoriete signaalbron DVB-C, druk OK, 

-Automatische zoekfunctie starten, druk OK, 

Het televisiescherm gaat nu automatisch zoeken en alle zenders van uw digitale pakket zijn weer te vinden. (dit proces kan tot 10 minuten in beslag nemen!) Sluit af door een aantal malen (wordt aangegeven in het scherm) op OK te drukken totdat u weer terug bent op TV beeld. Mocht u de vraag ‘ Nieuwe apparatuur aansluiten?’ tegenkomen dan kiest u voor NEE. 

Als u END in het beeld ziet drukt u op END!

Ziggo in combinatie met Bang & Olufsen televisieschermen - instructie

Om de zenders op uw Bang & Olufsen televisie opnieuw in te stellen dient u de volgende stappen te doorlopen:

Zet de TV aan
Druk op: Menu
Selecteer: Instellingen 
Bevestig met GO (middelste knop in ster)

Selecteer : Zenders
Bevestig met GO (middelste knop in ster)

Selecteer: Afstemmen
Bevestig met GO (middelste knop in ster)

Er staat: 
Serviceprovider: ZIGGO
Netwerk ID: 5555
Frequentie: 372000

Verander 372000 bij Frequentie in 474000 door het getal te selecteren en met de cijfertoetsen de nieuwe waarde in te geven.

Bevestig met GO (middelste knop in ster)

De TV zoekt nu alle zenders opnieuw op. Dit duurt ca. 30 sec. Daarna geeft de TV aan dat er ca. 200 TV zenders en 100 Radiostations zijn gevonden.
Bevestig met GO (middelste knop in ster)

Ziggo in combinatie met Bang & Olufsen televisie in combinatie met Humax IHRD 5050C en 5000C ontvanger - instructie

Om de zenders op uw HUMAX-ontvanger opnieuw in te stellen dient u de volgende stappen te doorlopen:

Zet de TV aan met de Beo4 door op DTV te drukken (of waar u normaal op drukt om TV te kijken) U kunt ook de originele HUMAX afstandsbediening gebruiken.
Druk op: MENU
Selecteer in het linkerrijtje: MENU en bevestig dit met GO. Als Menu niet voorkomt in deze lijst, druk op 9
Er verschijnt het HUMAX menu.

Druk tweemaal op de pijl naar beneden zodat er bovenin ‘Installatie’ verschijnt.
Selecteer ‘Zenders zoeken’.
Er wordt nu een wachtwoord gevraagd: Vul in: 0000 (vier keer nul).
Selecteer ‘Zenders zoeken’.

Vul in:
Bij Frequentie: 47400
Bij netwerk ID: 5555
Bij Symbol Rate staat 6875, dit is correct en kan blijven staan

Selecteer: ‘Zoeken’ en bevestig met GO
De decoder gaat nu opnieuw zenders zoeken, dit duurt ca. 40 sec.

De decoder meldt dat hij ca. 300 nieuwe zenders heeft gevonden, bevestig dit door op OK te klikken. 

Ziggo in combinatie met Bang & Olufsen televisie in combinatie met Humax 5100C-5200C-5300C-5004C ontvanger - instructie

Om de zenders op uw HUMAX-ontvanger opnieuw in te stellen dient u de volgende stappen te doorlopen:

Zet de TV aan met de Beo4 door op DTV te drukken (of waar u normaal op drukt om TV te kijken) U kunt ook de originele HUMAX afstandsbediening gebruiken.
Druk op: MENU
Selecteer in het linkerrijtje: MENU en bevestig dit met GO. Als Menu niet voorkomt in deze lijst, druk op 9
Er verschijnt het HUMAX menu.

Selecteer ‘Instellingen’
Selecteer ‘Installatie’
Er wordt nu een wachtwoord gevraagd: Vul in: 0000 (vier keer nul).
Selecteer ‘Zenders zoeken’.

Vul in:
Bij Frequentie: 47400
Bij netwerk ID: 5555
Bij Symbol Rate staat 6875, dit is correct en kan blijven staan

Selecteer: ‘Volgend’ en bevestig met GO
De decoder gaat nu opnieuw zenders zoeken, dit duurt ca. 40 sec.

De decoder meldt dat hij ca. 300 nieuwe zenders heeft gevonden, bevestig dit door op ‘Opslaan’ te selecteren door op ‘GO’ te klikken.

Canal Digital in combinatie met Loewe Televisie - instructie

Eerste ingebruikname te herhalen.

Druk op info (of op media, afhankelijk van uw afstandsbediening), er verschijnt een blauw/wit display (LCD tv) of een zwart/wit display (LED tv). 

Kies ‘trefwoorden register’, kies vervolgens ‘eerste ingebruikname herhalen’,

Kies voor ontvangst norm voor DVB-S, Canal Digital als provider en kies bij satelliet voor astra 1 en astra 3.

Caiway in combinatie met Loewe Televisie - instructie

Hieronder vindt u een overzicht met frequenties en netwerknummers die gebruikt worden door Caiway. Soms is het mogelijk dat u een extra nul moet invoeren bij de frequentie (bijvoorbeeld 554,000 of 538,000).

Voor Loenen gelden de volgende waarden:
Frequentie: 554.00 MHZ
Network ID: 5636
Modulatie: 64 QAM
Symboolsnelheid: 6900 KS/s

Voor IJsselstein gelden de volgende waarden:
Frequentie: 554.00 MHz Network ID: 7224
Modulatie: 64 QAM
Symboolsnelheid: 6900 KS/s

Voor Doorn gelden de volgende waarden:
Frequentie: 554.00 MHZ
Network ID: 3667
Modulatie: 64 QAM
Symboolsnelheid: 6900 KS/s